Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to jedne z ulubionych dni w roku dla kupujących, ale też – przede wszystkim – sprzedawców. Jak prowadząc sklep online przy salonie dealerskim, zwiększyć sprzedaż na przedświątecznych wyprzedażach?
“Części i akcesoria za pół darmo!”
Tak może się wydawać klientom sprawdzającym Twoją ofertę z okazji Black Friday… i to właśnie pożądany efekt “wow!”. Oczywiście, w biznesie jak w życiu, nie ma nic za darmo. Jednak jeśli tylko dobrze rozegrasz kwestię promocji, możesz znacznie zwiększyć sprzedaż, nie tracąc przy tym zysku. Według dostawcy rozwiązań do sprzedaży auto części w sieci – Revolution Parts – ich wzrost sprzedaży w promocyjny weekend to 40-80%. Nawet jeśli nie jesteś specem od e-commerce, na wprowadzenie potrzebnych usprawnień masz jeszcze ponad miesiąc. To dużo czasu, który wystarczy na większość potrzebnych działań. Pozostałe na pewno nie zaszkodzą, a jeśli wymagają dłuższej i bardziej konsekwentnej pracy, odpłacą się z nawiązką za rok. To co, zaczynamy?
Ustal harmonogram
Na początek najważniejsze – co, gdzie, jak i kiedy. Wymienione we wstępie święta stają się w Polsce coraz popularniejsze, ale możemy się jeszcze sporo nauczyć od kolegów i koleżanek zza oceanu. Tam jawią się one jako prawdziwe igrzyska sprzedaży, a rabaty dla klientów są największymi w całym roku. Każdy dokładnie wie, jakie promocje zaproponuje i jak długo będą one trwały. To ważne, bo z roku na rok liczba sklepów w sieci rośnie, zwiększając wartość rynku e-commerce. Zaciera się więc różnica pomiędzy black friday a cybermonday. Większość handlowców decyduje się na przedłużenie promocji na cały weekend, a często też i tydzień. Spójrz więc w kalendarz i zaplanuj swoją strategię. Wielka obniżka w jeden dzień? Mniejsza na cały tydzień? A może rabat na inny rodzaj części każdego dnia? Sprawdź, który wariant będzie najbardziej rentowny.
Stwórz listę bestsellerów
Postaw na SEO i reklamę CPC
Jak mówi Thomas Tourville z Revolution Parts, zanim w ogóle zacznie się promocję, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, skąd klienci mają się o niej dowiedzieć. Biorąc pod uwagę fakt, że 74% konsumentów poszukuje części i akcesoriów samochodowych za pośrednictwem internetu, optymalizacja wyników wyszukiwań (SEO) odgrywa w tym zakresie ogromną rolę. Warto zainwestować w profesjonalny audyt SEO, dzięki któremu upewnisz się, że na Twojej stronie wszystko gra – od opisów produktów, przez meta images i descriptions, bo odpowiednie linkowanie. Kolejnym krokiem może być ustawienie reklam w wyszukiwarce. Według tego samego eksperta powinieneś się tym zająć minimum 60 dni wcześniej, ale wiadomo – na usprawnienia nigdy nie jest za późno. Polecamy reklamy typu Cost Per Click (CPC), dzięki którym ustawisz maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za jedno kliknięcie – tym samym masz pewność, że przeglądający otworzył Twoją witrynę, a nie tylko przeleciał wzrokiem po reklamie.