To samo, tylko… na odwrót
Wyjdź naprzeciw klientom
Argumenty za sprzedażą auta dealerowi
- czas – kupując auto bezpośrednio od klienta, oszczędzasz mu godziny, a nawet dni potrzebne na samodzielne wystawienie ogłoszenia, zrobienie zdjęć, stworzenie opisu, spotykanie się z potencjalnymi klientami i jazdy próbne.
- wygoda – odbierając samochód spod domu lub firmy maksymalnie ułatwiasz klientowi zadanie. Dzięki temu może się zrelaksować i poświęcić energię na odpoczynek lub inne aktywności.
- rzetelna informacja – jako profesjonaliści w swojej dziedzinie, przedstawiciele Twojego salonu są w stanie fachowo ocenić stan auta. Dzięki temu nic nie zaskoczy klienta – na przykład wtedy, gdy inny potencjalny kupiec będzie sprawdzał je w warsztacie.
- budowanie relacji – dzięki sprzedaży auta do Twojego salonu klient może liczyć na rabaty, promocje, gratisy i akcje serwisowe w przyszłości.
Zaufaj technologii...
Faktem jest, że od dwóch lat nasze życie jeszcze szybciej przenosi się do sieci. Duża część osób tak przyzwyczaiła się do niewychodzenia z domu, że wizyta w salonie dealerskim nawet nie przejdzie im przez myśl. Jednak, jeśli Elon Musk może dostarczać auta pod drzwi, to czemu Ty nie możesz… odbierać ich od sprzedających? Zastanów się nad oddelegowaniem mobilnego zespołu ekspertów, którzy ocenią stan auta w kilka godzin, pod domem klienta i zaproponują mu uczciwą, rynkową cenę, maksymalnie upraszczając wszystkie formalności. Z pomocą przyjdzie im nie tylko miernik lakieru czy podręczny zestaw do oględzin, ale też dostępne już na rynku aplikacje, sprawdzające stan pojazdu na przykład po dźwięku silnika czy wyglądzie podwozia. Pełen raport z takiej inspekcji to dokument, dzięki któremu nie tylko wycenisz używane auto przy skupie, ale też przekażesz kolejnemu nabywcy komplet informacji na jego temat.
...ale nie zapomnij o ludziach
Parafrazując słowa Małgorzaty Piaseckiej z Projektu Moto, które padły w jednej z naszych rozmów: z punktu widzenia doświadczenia konsumenta, nawet używane auto będzie nowe… bo ten po prostu wcześniej nim nie jeździł. Warto więc skupując samochody wyposażyć sprzedawców w pełną wiedzę na ich temat – tak, by mogli przekazać ją kolejnym nabywcom. I na koniec najważniejsze – pamiętaj, że ten, kto dziś sprzedaje Ci auto, jutro może kupić od Ciebie inne. Proponuj uczciwe stawki, tak, by konsument zapamiętał Cię jako tego, który dobrze zapłacił. Dzięki temu nabierze zaufania, że sprzedając mu auto nowe, również spełnisz jego oczekiwania.