Informacja równa się władza, a czas to pieniądz – truizmy, prawda? Jednak osadzone w odpowiednim kontekście, mogą rzucić zupełnie nowe światło na Twoje działania sprzedażowe. Rozświetlając otaczający Cię mrok, ujrzysz drogę do skutecznego generowania leadów, trafnej komunikacji, a w konsekwencji – zwiększenia przychodów Twojego salonu. Pozwól, że zapoznamy Cię dziś ze sprzedażową latarnią, w postaci automatyzacji marketingu.
Czym jest marketing automation?
Powyższe to tylko ułamek tego, co oferują najbardziej profesjonalne narzędzia do automatyzacji marketingu. Możliwości wykorzystania szczegółowych danych są niemal nieograniczone, a wszystko zależy od odpowiedniej strategii i kreatywności. Aby pomóc Ci zrozumieć, jak działa marketing automation w praktyce, przeprowadziliśmy niedawno rozmowę z Michałem Korbą – współzałożycielem User.com, czyli jednego z najważniejszych tego typu narzędzi na rynku:
Marketing automation w salonie dealerskim - 3 przykłady
Na bazie powyższego wstępu, przejdźmy więc do konkretów. Jak wykorzystać marketing automation do celów sprzedażowych? Oto trzy przykłady, które mamy nadzieję posłużą Ci jako inspiracja do własnych działań.
1) Optymalizacja e-mail marketingu
2) Umawianie jazdy próbnej
3) Jeszcze lepsze dopasowanie oferty
Im więcej danych, tym lepiej – warto wiedzieć na przykład, jaki sposób finansowania przewiduje potencjalny klient lub jaki typ auta byłby dla niego odpowiedni. Taka wiedza uzupełni anonimowe dane, zbierane przez narzędzia do automatyzacji, dzięki czemu jeszcze lepiej dopasujesz swoją komunikację do potrzeb odbiorcy. Dobrym pomysłem na uzyskanie interesujących Cię informacji może być profesjonalny i proaktywnie prowadzony czat na stronie. Co istotne, nie potrzebujesz do tego celu armii własnych konsultantów – na rynku dostępne są profesjonalne firmy, specjalizujące się w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych lub określonych informacji od rozmówców. Outsourcing obsługi klienta w tym zakresie możesz wykorzystać na przykład do przeprowadzenia ankiety, a następnie optymalizacji remarketingu według wskazanych odpowiedzi.