Przedstawiamy kolejny raport przygotowany przez firmę AdReport dla Stacji Marketing, który przedstawia dane o kampaniach reklamowych dealerów samochodowych za pierwszy kwartał 2022. Raport pokazuje największych reklamodawców pod względem liczby kampanii, ilość kampanii w podziale na wydawców i miesiące, rodzaje prowadzonych kampanii czy TOP5 reklamodawców pod względem ilości działań reklamowych w kolejnych miesiącach kwartału.
Na podstawie danych zebranych przez AdReport największymi reklamodawcami w branży za pierwszy kwartał 2022 byli:
- Carsed
- Grupa Cichy-Zasada
- Zimny
- Inchcape Park
- Volvo Scandinavia Auto
- Pol-Car
- Plichta
- Euro-Kas
W ramach rankingu ilości działań w pierwszym kwartale do powyższej stawki dołączają również następujący dealerzy:
- Autogala
- Ciesiółka Auto Group
- Impwar
- EUROSERVICE
- Aries Motor
- Margo H.D. Kuźmiccy
- Lexus Szczecin
Komentarz AdReport do wyników raportu: „W pierwszym kwartale 2022 możemy zaobserwować sporo działań dealerów, które nie są zawiązane z większymi kampaniami marek samochodowych. Dealerzy głównie koncentrują się na dużych wydawcach takich jak RASP czy WP z uwagi na brandy o ugruntowanej pozycji na rynku (autoswiat.pl oraz autokult.pl). Dominującym sposobem emisji kampanii jest GDN – prawdopodobnie z uwagi ma możliwość prowadzenia tych działań in-house oraz z uwagi na fakt, że nie są wymagane duże nakłady finansowe by zacząć prowadzić działania promocyjne.
W badanym okresie możemy zauważyć, że liczba kampanii w podziale na miesiące jest na zbliżonym poziomie, jednak najwięcej nowych kampanii tj. uruchomionych w danym miesiącu pojawiło się w marcu. Tych kampanii było aż 83 jednak kosztem działań contentowych. Taka zmiana może zwiastować lepsze czasy w biznesie dealerów i pojawienie się większej liczby samochodów do sprzedaży. Czy ten tren utrzyma się będziemy mogli stwierdzić po analizie kolejnego miesiąca.”