Przedstawiamy kolejny raport przygotowany dla Stacji Marketing przez AdReport, który prezentuje dane o kampaniach reklamowych dealerów samochodowych za trzeci kwartał 2022. Raport pokazuje największych reklamodawców pod względem liczby kampanii, ilość kampanii w podziale na wydawców i miesiące, rodzaje prowadzonych kampanii czy TOP5 reklamodawców pod względem ilości działań reklamowych w kolejnych miesiącach kwartału.
Najwięksi reklamodawcy wśród dealerów w III kwartale 2022
Na podstawie danych zebranych przez AdReport największymi reklamodawcami w branży za trzeci kwartał 2022 byli:
- MM Cars
- Inchcape Motor
- Krotoski
- Nord Auto
- Marvel
- Carsed
- Auto Centrum Lis
- Volvo Euroservice
- Plichta
- Polmotor
- Kia Eforia
Komentarz do wyników raportu
AdReport : „Trzeci kwartał 2022 w branży motoryzacyjnej upłynął raczej spokojnie. Sytuacja z łańcuchem dostaw oraz wojną w Ukrainie wydaje się być na tym samym poziomie, co przekłada się na większy ruch w branży. System AdReport zarchiwizował w ciągu ostatnich trzech miesięcy prawie 500 kampanii i działań content marketingowych.
Wrzesień był najmniej aktywnym miesiącem pod względem kampanii display, jednak najbardziej aktywnym w działaniach contentowych. Pokazuje to, że ta forma komunikacji staje się coraz bardziej atrakcyjna dla właścicieli salonów samochodowych. W kampaniach display bezsprzecznie prym wiodą kampanie realizowane przez GDN. Ta forma pozwala na bieżącą analizę kosztów i kontrolę budżetu oraz natychmiastowe reagowanie na osiągane wyniki.
Najchętniej wybieranym partnerem do realizacji kampanii są serwisy z grupy Wirtualnej Polski. Pokazuje to, że reklamodawcy szukają medium o najszerszym zasięgu i dobrze dobranej grupie docelowej. Skupiając się na poszczególnych reklamodawcach możemy zauważyć, że MM Cars utrzymuje się w czołówce działań reklamowych, a w lipcu i sierpniu byli liderami w liczbie kampanii.
Z uwagi na zbliżający się koniec roku i wyprzedaże roczników ostatni kwartał będzie wyjątkowo interesujący, dlatego też aktywność reklamowa we wrześniu mogła być niższa. Dealerzy przygotowują już kampanie mające zachęcić do zakupu nowego samochodu z rocznika 2022, jak również możemy zakładać, że pojawią się promocje związane z zimowymi akcjami serwisowymi. Jak co roku branżę czeka intensywny okres zarówno w kontekście rodzajów działań reklamowych jak i sposobu przyciągnięcia potencjalnego nabywcy do salonu swojej marki.”