Przedstawiamy kolejny raport przygotowany dla Stacji Marketing przez AdReport, który prezentuje dane o kampaniach reklamowych dealerów samochodowych za czwarty kwartał 2022. Raport pokazuje największych reklamodawców pod względem liczby kampanii, ilość kampanii w podziale na wydawców i miesiące, rodzaje prowadzonych kampanii czy TOP5 reklamodawców pod względem ilości działań reklamowych w kolejnych miesiącach kwartału.
Najwięksi reklamodawcy wśród dealerów w IV kwartale 2022
Na podstawie danych zebranych przez AdReport największymi reklamodawcami w branży za czwarty kwartał 2022 byli:
- Porche Inter Auto Polska
- MM Cars Group
- Auto Grupa Lis
- Scandinavia Auto
- Grupa Cichy-Zasada
- Polmotor
- Inchcape Motor Polska
- Audi Centrum Warszawa Okęcie
- Auto Bruno
- Auto Centrum Golemo
Komentarz do wyników raportu
AdReport: „Branża motoryzacyjna w czwartym kwartale wkroczyła w jeden z najbardziej intensywnych okresów w roku. Koniec każdego roku jest czasem, gdy firmy przygotowują promocje związane ze świętami Bożego Narodzenia, wyprzedażami dostępnych modeli oraz akcjami sprawdzenia samochodów przed zimą. Czwarty kwartał we wszystkich branżach jest czasem wzmożonej aktywności i tak również jest w branży motoryzacyjnej. W tym okresie w systemie zarchiwizowanych zostało łącznie 535 kampanii reklamowych z czego 43 kampanie to działania contentowe. Nadal najchętniej wykorzystywaną formą emisji reklam pozostaje sieć reklamowa Google, a wydawcą z największą liczbą kampanii Grupa Wirtualna Polska. W związku z faktem, iż w czwarty kwartale mamy w kalendarzu więcej wydarzeń, które mogą być pretekstem do wprowadzenia promocji, pojawiło się więcej działań wykorzystujących ten fakt. Prym wiodą kampanie bożonarodzeniowe, jednak kampanie związane z Black Friday również można było zaobserwować podczas analizy danych dostępnych w AdReport.”