Mówi się, że obsługa klienta to nowy marketing. W czasach dzielenia się opiniami w sekundy, to, jakie zostawimy po sobie wrażenie, może mieć kluczowy wpływ na wizerunek naszego salonu. Jak usprawnić customer service w branży automotive? Wyciągamy wnioski z raportu “Doświadczenia polskich klientów”, opublikowanego przez Macieja Busia z Customer Fixe.
Dotrzymuj słowa
Nie ma nic za darmo?
Rozmowa zdalna, ale z człowiekiem
Wśród kanałów komunikacji z klientem wyraźnie dominują trzy – telefon, e-mail i czat na żywo. Kompilując te dane z pozostałymi częściami raportu, możemy dowiedzieć się, w jaki sposób najefektywniej kontaktować się z konsumentem. Biorąc pod uwagę fakt, że długi czas rozwiązania problemu jest drugim spośród potencjalnie najbardziej irytujących czynników (zaraz za niskimi kompetencjami konsultanta), warto przemyśleć, jakie formy dotarcia będą najkorzystniejsze dla Twojego salonu. Najlepsi dostawcy firmowych czatów odpowiadają na pytania klientów już w 21 sekund, a niektórzy wręcz specjalizują się w branży automotive. Skorzystanie z usług takiego dostawcy może okazać się brakującym elementem w wyścigu o uznanie klientów i leady sprzedażowe. Pamiętaj jednak, by unikać chatbotów – nadal negatywnie ocenia ponad połowa (51%) badanych.
Pełna treść raportu “Doświadczenia polskich klientów” znajdziesz w tym miejscu.