- Czym jest Ad Report i jak możemy wykorzystać tego typu narzędzie i raporty na co dzień
- Jak monitoring reklamy pozwala nam postrzegać kondycję branży na podstawie przedstawianych danych?
- Jak planować przyszłość swoich działań reklamowych na podstawie analizy trendów z przeszłości?
- Jakie wnioski możemy wyciągnąć z raportu branży automotive za 2022 rok oraz poszczególne kwartały?
- Kto powinien obserwować rynek reklamy w codziennej pracy?
O tym i wątkach powiązanych z rynkiem reklamy w Polsce, w kontekście branży motoryzacyjnej, porozmawiamy z Marcinem Popielem z AdReport. Premierze odcinka towarzyszy publikacja AdReportu dla branży motoryzacyjnej, który podsumowuje podsumowujący cały rok 2022, a który przedstawiamy poniżej.
Dla słuchaczy Stacji Marketing AdReport przygotował rabat na usługę raportów indywidualnych ważny do końca kwartału. Zapraszamy do kontaktu z Panem Marcinem: [email protected] 785 555 174
Najwięksi reklamodawcy w branży dealerskiej za rok 2022
Najwięksi reklamodawcy pod względem liczby kampanii:
- Porsche Inter Auto
- MM Cars
- Carsed
- Emil Frey Polska
- Grupa Cichy-Zasada
- Inchcape Motor
- Polmotor
- Technotop
- Grupa Mercedes
- Plichta
- Krotoski
Najwięksi reklamodawcy pod względem content marketingu:
- Auto Wimar Centrum
- Polmotor
- Inchcape Motor Polska
- Car-Droom
- Porsche Inter Auto Polska
- Autogala
- Walder
- Nord Auto
Komentarz AdReport
Ubiegły rok upłynął branży motoryzacyjnej na próbach wydźwignięcia się z kryzysu spowodowanego pandemią i problemami, jakie powstały w łańcuchu dostaw podstawowych komponentów potrzebnych do produkcji nowych samochodów. Wojna w Ukrainie postawiła kolejne pytania o przyszłość branży i jej rozwój w nadchodzących miesiącach. Mimo tych przeciwności dealerzy realizowali zaplanowane działania co możemy zaobserwować w powyższych danych.
Nie jest zaskoczeniem, ze najchętniej realizowanymi kampaniami są te, prowadzone poprzez GDN. Najwieksza przewaga tego typu działań nad pozostałymi formami (poza programmatic) jest elastyczność działań i pełna kontrola budżetu. Transparentność rozwiązania i możliwość dokładnego sprawdzenia jak zostały skonsumowane budżety reklamowe pozwala na natychmiastowe reagowanie i przenoszenie budżetu miedzy kampaniami.
W całym 2022 roku w systemie AdReport zarchiwizowano łącznie prawie 1000 kampanii reklamowych oraz prawie 100 działań contentowych. Część z nich została wykorzystana jako dodatkowa aktywność w kampaniach display, przez co content doskonale dopełniał działania kampanii banerowej. W ubiegłym roku najchętniej wybieranym wydawca była Grupa RAS Polska jednak różnice w pierwszej trójce najchętniej wybieranych wydawców są minimalne. Dealerzy podczas swoich działań korzystali również wydarzeń kalendarzowych takich jak Black Friday czy święta, jednak głównie w komunikacji używano odniesień do konkursów prowadzonych przez dany podmiot.
Ubiegły rok byt kolejnym okresem, gdzie branża musiała mierzyć się z przeciwnościami i zastojem jednak zgodnie z oczekiwaniami nie przestraszyło to reklamodawców, którzy nadal aktywnie promowali swoje oferty. Pozostaje nam tylko mieć nadzieje, ze 2023 rok będzie rokiem stabilizacji i odbicia.
Oglądaj premierę 9 lutego (czwartek) o 15:00 w wybranym medium:
Podcast: Play in new window | Download